schrijf je in
Ik wil niks missen van Coolbrand.
wit vinkje checkbox Coolbrand
Top!
Je bent er bijna, nog even een kleine controle.

Houd je mailbox in de gaten. Pas nadat je de bevestigingsknop hebt aangeklikt, ontvang je onze nieuwsbrief.

OK
Oeps! Het lijkt erop dat je wat vergeten bent in te vullen.
Statie
Merk ontwikkeling

Koninklijke naam en visuele merkidentiteit voor nieuwe formule.

witte pijl naar beneden Coolbrand

Maatschappelijke participatie creëren voor kwetsbare doelgroepen staat hoog in het vaandel bij Pluryn. Daarom ontwikkelen zij als organisatie initiatieven waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kunnen meedoen in de samenleving. Statie is één van die initiatieven. Deze nieuwe formule is ondergebracht in het prachtige oude stationsgebouw van Apeldoorn, een historische locatie die door de ligging aan het spoor veel bezoekers heeft. Een ideale plek voor een maatschappelijke onderneming.

  • Visuele merkidentiteit
  • Fotografie
  • Copy
  • Formule ontwikkeling
  • Naam ontwikkeling
Station van Apeldoorn waar Statie gevestigd is
Logo als signing op voorgevel van het voormalig station Apeldoorn locatie Statie

Een nieuwe formule, een nieuwe naam en een nieuwe visuele merkidentiteit.

Voordat Statie ‘Statie’ heette was er nog niets. De locatie was bekend en ook dat het een restaurant annex stopplek voor reizigers zou zijn. Samen met Pluryn en de interieurarchitect zijn we aan de slag gegaan om het grote idee voor Statie neer te zetten. We hebben hiervoor de naam ontwikkeld, én de tagline: Meet, Seat, Eat, Repeat!

De naam Statie is overigens niet zomaar een naampje. Statie is oud-Nederlands voor station én heeft het een mooie connotatie naar ‘statig’. Het refereert daarmee aan het koninklijk verleden van station Apeldoorn, dat frequent gebruikt werd door koningin Wilhelmina.

We zijn ook met de taal van de formule aan de slag gegaan, zodat het een gedachte werd die je over meer locaties zou kunnen uitrollen, én we hebben de visuele merkidentiteit voor Statie ontwikkeld.

Een visuele merkidentiteit die terug naar zijn roots gaat.

De vertaling die we maakten voor Statie heeft zijn roots in de oude spoorkaarten van de NS. De visuele merkidentiteit is daarop gebaseerd. Het lijnenspel, de bollen en pijlen lijken zo van oude spoorwegborden te zijn gekomen, maar zijn een moderne vertaling daarvan. Zo is ook het logo van Statie ontstaan. Het logo laat eigenlijk in alle eenvoud zien dat Statie een halte op de lijn is - een die je overigens niet mag missen.

Signing en bestickering met stijlelementen van merkidentiteit en huisstijl Statie

Vanuit die designtaal is alles samengebracht in een herkenbare beeldtaal, die in alle communicatie is doorgevoerd; de website, signing, menukaart, folder, openingsactie en ga zo maar door. De formule Statie doet in uitstraling, locatie en lekkernijen de tagline 'Meet, Seat, Eat, Repeat!' meer dan recht aan. Want als je er eenmaal geweest bent, kom je er graag weer terug.

Signing voor koffie en thee to go binnen de huisstijl van Statie
Een koffie ‘to go’, een lunch of een vergadering; je krijgt altijd een koninklijke ontvangst.
Kleding met logo Statie voor horeca personeel
Menu, drankkaart en stempelkaart van Statie binnen nieuwe merkidentiteit en huisstijl
De heldere en vrolijke pictogrammen versterken de communicatie.
Flyer met een actie van Statie
Poster met het menu van Statie
Drukwerk van de folder van Statie
Folder van Statie opengevouwen
Tas van Statie met logo en tagline
Visitekaartje Statie binnen nieuwe visuele merkidentiteit Statie
Notitieblok en pen Statie binnen nieuwe merkidentiteit en huisstijl Statie
Notitieblok Statie binnen nieuwe visuele merkidentiteit Statie
Stempel en stempelkaart van Statie met logo

Zij kunnen je alles over dit project vertellen.

Dunja Schmoll
Dunja Schmoll
Account / Advies