schrijf je in
Ik wil niks missen van Coolbrand.
wit vinkje checkbox Coolbrand
Top!
Je bent er bijna, nog even een kleine controle.

Houd je mailbox in de gaten. Pas nadat je de bevestigingsknop hebt aangeklikt, ontvang je onze nieuwsbrief.

OK
Oeps! Het lijkt erop dat je wat vergeten bent in te vullen.
Hoogwegt
Herpositionering

Nieuwe positionering en visuele merkidentiteit voor wereldwijde dairy marktleider Hoogwegt.

witte pijl naar beneden Coolbrand

Hoogwegt is de grootste privately owned dairy company van de wereld. Ze zijn wereldwijd in 130 landen actief in de handel en distributie van zuivelproducten en voedselingrediënten. Kort gezegd: Hoogwegt is wereldwijde marktleider in dairy.

Om aan Hoogwegt en haar marktleider positie een extra boost te geven, is Coolbrand gevraagd de bestaande positionering aan te scherpen en een passende visuele merkidentiteit te ontwikkelen. Een mooie uitdaging!

Binnen de opdracht was er ook de vraag om de merkportfolio en merkarchitectuur onder de loep te nemen, met als doel Hoogwegt gefaseerd als monolitisch merk in de markt te zetten. 

  • Positionering
  • Merkportfolio
  • Merkarchitectuur
  • Visuele merkidentiteit
  • Script en storyboard
  • Film productie
  • Fotografie
  • Motion design
  • Digital design
BEKIJK de film

Van marktleider naar marktleiderschap. 

Als je marktleider bent, mag je dat laten zien, vinden we. Daarom is de nieuwe positionering erop gericht om dat leiderschap heel duidelijk te laten zien.

We hebben de bestaande payoff subtiel, maar qua positionering, ingrijpend veranderd om Hoogwegt daarmee krachtiger vanuit de ‘why’ te positioneren. Hoogwegt kan deze regel als geen ander waarmaken, vanuit haar kennis, vanuit haar jarenlange marktervaring en vanuit de persoonlijke drijfveer om het altijd beter te willen doen voor de klant. Het is de ‘hygiëne-factor’ van de communicatie naar alle stakeholders: dit is de drijfveer, het waarom je kiest voor Hoogwegt. Omdat Hoogwegt er keer op keer voor zorgt dat jij succes hebt. Want als iemand dat kan, dan is dat Hoogwegt wel.

Onze aanpak heeft als doel om de interne doelgroep (maar uiteindelijk ook de externe) mee te nemen én mee te krijgen in de toegevoegde waarde die het bouwen van én aan een eenduidig merk oplevert. En om daarmee ook de business efforts te optimaliseren en te ondersteunen.

Om dat te bereiken creëerden we voor Hoogwegt naast de positionering een brede set waardeproposities die op heldere wijze de toegevoegde waarde en expertise van Hoogwegt communiceren. Met deze brede set proposities bereiken we alle doelgroepen en de waardeketen in haar volle breedte - van grondstof leverancier tot aan eindgebruiker. 

oud en nieuw logo Hoogwegt

Een frisse future-proof uitstraling die de heritage van het merk respecteert. 

De restyle van het logo houdt rekening met de opgebouwde waarde van het merk. Want je moet nooit zomaar waarde weggooien. Daarom heeft het nieuwe logo elementen van het oude logo in zich. Maar daar houdt dan ook elke vergelijking op. Het nieuwe beeldmerk oogt modern en heeft een strakke, tijdloze uitstraling die heel herkenbaar en makkelijk inzetbaar is. Het beeldmerk maakt onderdeel uit van de nieuwe monolitische strategie van Hoogwegt. Door deze aanpak zal het merk nog meer gezien worden en nog efficiënter kunnen opereren in de markt. 

logo Hoogwegt met kleurenpalet
Hoogwegt is de wereldwijde marktleider op het gebied van zuivel
De tone of voice en de visuele identiteit van Hoogwegt spreekt in alle talen marktleiderschap uit. 
iconen ook met zuivel binnen nieuwe visuele merkidentiteit Hoogwegt
icoon innovatie binnen dairy voor Hoogwegt
Afrikaanse vrouw in melkfabriek aan lopende band voor Hoogwegt
kernwaarde Hoogwegt baby we add delight
kernwaarde Hoogwegt koeien we add freshness

Een unieke visuele merkidentiteit die zorgt voor optimaal onderscheid. 

De nieuwe visuele merkidentiteit is fris, speels en super herkenbaar. En, ook niet onbelangrijk, laat meteen zien wat Hoogwegt doet. We hebben gekozen voor een sprekend kleurenpalet, dat heel gemakkelijk toepasbaar is en voor duidelijk onderscheid in de dairy markt zorgt.

Aanvullend hebben we een set herkenbare iconen ontwikkeld voor hoogwegt. Deze iconen zijn leading in alle communicatie rondom het merk en zorgen voor een unieke, tijdloze en speelse uitstraling en geven helder duiding aan de business van Hoogwegt.

De visuele merkidentiteit wordt gaandeweg uitgerold. Denk hierbij aan de corporate video, fotografie, website, beursstands, brochures, signing, advertenties, jaarverslag, sustainability, social media, etc. – oftewel alle ‘need to haves’. En om het merk goed te kunnen bewaken, hebben we ervoor gezorgd dat er een brandbook is voor alle locaties wereldwijd.

beursstand Hoogwegt voor Anuga food en dairy
Brochure Hoogwegt over dairy en sustainability binnen nieuwe corporate identity
signing en gevelreclame op hoofdkantoor Hoogwegt
brandmanual of huisstijlhandboek Hoogwegt

Zij kunnen je alles over dit project vertellen.

Dunja Schmoll
Dunja Schmoll
Account / Advies
Martin Sol
Martin Sol
Creatie / Concept