Teijin Aramid
Brand Awareness Campagne

Het nummer 1 merk in aramide laat van zich horen in een wereldwijde campagne, en hoe.

witte pijl naar beneden Coolbrand

Teijin Aramid is wereldwijd marktleider in aramide. Haar merken zitten in zoveel producten verwerkt dat we de tel soms kwijt zijn - en de (potentiële) klant soms ook. De merken van Teijin Aramid staan voor de beste kwaliteit en bieden de klant ultieme zekerheid voor haar producten.

In 2018 zijn we samen met Teijin Aramid een herpositioneringstraject ingegaan om de merkpositie te verduidelijken. Met de uitgangspunten van de herpositionering in de hand, werd het tijd om die hernieuwde positionering groots neer te zetten en een wereldwijde campagne te ontwikkelen. Het doel van de campagne is om de bekendheid van de merken van Teijin Aramid te verhogen.

  • Creatief concept
  • Campagne
  • Copy
  • Content strategie
  • Content creatie
  • Script en storyboard
  • Film productie
  • Motion design
  • Online marketing

De markets van Teijin Aramid als uitgangspunt voor een wereldwijde campagne.

Teijin Aramid heeft begin 2019 haar business units in vier overzichtelijke markets ingedeeld: Safety & Life Protection, Automotive, Industrial en Aerospace. Voor de twee grootste – Safety & Life Protection en Automotive – ontwikkelden we een wereldwijde campagne die gestoeld is op de achterliggende merkbelofte ‘Aramids by Teijin give you peace of mind’, waarvan de payoff ‘Be sure’ de outtake is van de positionering.

Een verdiepende content strategie binnen de campagne die werkt in een complexe B2B markt.

De markt waarin Teijin Aramid zich bevindt, is een complexe markt met zeer verschillende doelgroepen en culturen per land. Elke markt kent in principe een hoofddoelgroep, met daarbinnen ‘splinter-doelgroepen’ die zich op verschillende interesse niveaus begeven. We hebben daarom de keuze gemaakt voor een content strategie binnen de campagne die bewust verdiepend werkt. De opzet volgt een klip en klare opbouw van de content die uit drie lagen bestaat: ‘hero-hub-hygiene’.

Inzet online content in waves
Hero
Hub
Hygiëne

Een online content strategie die werkt voor het merk.

Een content strategie die pull creëert voor het merk.
Met deze aanpak creëren we pull voor Teijin Aramid en haar merken. Een (potentiële) klant krijgt hierdoor steeds meer inzicht in de mogelijkheden en de voordelen. In onze aanpak kijken we ook scherp welke content we op welk niveau brengen binnen de campagne, met als doel de (potentiële) klant tot actie over te laten gaan. Dit doen we aan de hand van het ‘see-think-do-care’ model, waarbij het doel is de juiste mensen op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken.

De campagne hebben we opgesplitst in verschillende waves. De eerste wave trappen we altijd af met een inspirerende video: de zogenaamde ‘hero-movie’. Voor deze video ontwikkelden we het overall concept plus script en storyboard en deden we de gehele filmproductie inclusief scouting van de locaties en acteurs, kleding, props, muziek, sound design, voice-over, editing etc.

Ontwikkeling van het script en storyboard ‘hero-movie’
Storyboard voor film Safety & Life protection binnen campagne Teijin Aramid

Hero, hub en hygiene; drie lagen in de content strategie die de doelgroepen meenemen in het merk.

De daaropvolgende waves – hub laag – brengen verschillende markt-relevante topics naar de doelgroep. De medewerkers van Teijin Aramid delen in een video hun kennis over een specifieke markt. Al deze waves komen samen in de 'hygiene-laag'. Alle communicatie komt uit op een landingspagina met verdiepende informatie die de bezoeker inzicht geeft in de mogelijkheden en oplossingen die Teijin Aramid biedt. Per wave werd de content op de landingspagina aangepast en uitgebreid.

Social media posts, bestaande uit hero, hub en hygiene, als onderdeel van campagne Teijin Aramid
Hero
Hub
Hygiëne
Prototype elektrische auto met camouflage voor film campagne Automotive
level

Hero

De hero-laag heeft een overkoepelende boodschap, die op een krachtige en inspirerende manier is neergezet - het woord ‘kippenvel’ is inmiddels vaak gevallen. De boodschap is specifiek gericht op én herkenbaar voor de hoofddoelgroep, met als doel om brede brand awareness te creëren. Een niet geheel onbelangrijk onderdeel van de hero-laag van de campagne is het creëren van pull naar de overige verdiepende content.

Landingspagina op mobiel van de campagne Safety & Life protection van Teijin Aramid
Landingspagina op tablet van de campagne Safety & Life protection van Teijin Aramid
Landingspagina op desktop van de campagne Safety & Life protection van Teijin Aramid
Landingspagina op mobiel van de campagne Automotive van Teijin Aramid
Social media post auto als onderdeel van campagne Automotive van Teijin Aramid
Social media post brandweerman op mobiel als onderdeel van campagne Safety & Life protection van Teijin Aramid
Display advertising SWAT politieagent als onderdeel van campagne Safety & Life protection van Teijin Aramid
Display advertising waarin vrouw vertelt over comfort binnen Safety & Life protection campagne
level

Hub

De hub-laag werkt aanvullend en verdiepend op de hero-laag en zet de mensen van Teijin Aramid in de hoofdrol. Deze laag levert ondersteunend bewijs voor de hero-content. De verhalen die zij vertellen zijn zeer informatief voor meerdere doelgroepen binnen de markt. Het laat ook zien aan een (potentiële) klant waarom Teijin Aramid zo waardevol is voor hun markt.

Social media post als onderdeel van Safety & Life protection campagne van Teijin Aramid op mobiel
De hub-laag zet de mensen van Teijin Aramid in de hoofdrol in de campagne.
Portret van vrouw uit video over het onderwerp comfort als onderdeel van Safety & Life protection campagne Teijin Aramid
Portret van man uit video over het onderwerp safety als onderdeel van Safety & Life protection campagne Teijin Aramid
Social media post met aramide als onderdeel van Safety & Life protection campagne van Teijin Aramid op mobiel
Website van Teijin op mobiel met een video met een medewerker aan het woord voor campagne Teijin Aramid
Social media post met helm van aramide als onderdeel van Safety & Life protection campagne van Teijin Aramid op mobiel
3D visual van auto waarin in geel is aangegeven wat aramide is
level

Hygiene

De hygiene content staat altijd ‘aan’, is altijd vindbaar en is breed ingestoken. De content sluit aan op de interesse en zoekvraag van de doelgroep en levert op haar beurt weer ondersteunend bewijs voor zowel de hero- en hub-content binnen het kader van de markt.

In onze aanpak kijken we ook scherp welke content we op welk niveau brengen, met als doel de (potentiële) klant tot actie over te laten gaan. Dit doen we aan de hand van het ‘see-think-do-care’ model, waarbij het doel is de juiste mensen op het juiste moment met de juiste content te bereiken. Bij elke stap zorgen we dus dat de content relevant is voor de laag waarin de klant zich bevindt.

Whitepaper over safety in de vorm van een brochure als onderdeel van de Safety & Life protecion campagne
Binnenwerk van de whitepaper over safety als onderdeel van de Safety & Life protecion campagne

Een wereldwijde campagne die hoog heeft gescoord!

Dat de aanpak heeft gewerkt laten de miljoenen views, downloads, interactie en de enorme stijging in bezoekersaantallen op de website zien. Teijin Aramid heeft met deze campagne in 2019-2020 van zich laten horen. En hoe! Be sure!

Zij kunnen je alles over dit project vertellen.

Dunja Schmoll
Dunja Schmoll
Account / Advies
Martin Sol
Martin Sol
Creatie / Concept